How time flies........

.......för nu är det söndag igen och halva dagen har redan passerat. Bara att se fram emot nästa arbetsdag  och hela resten av veckan därefter.  
Inte för att jag inte trivs hyfsat med mitt jobb, men det känns som det är en obalans mellan arbete och fritid. 
Nu är det väl i själva verket inte så, men bara känslan.... kan lura en att både tycka och tro det.
Mycket vill ha mer-syndromet som gärna smyger sig på, speciellt söndag eftermiddag.
Startar man sen dagen med frukost istället för elvakaffe, är det inte konstigt att dagen "försvinner i ett nafs" . 
Med andra ord: Du får stå för de val du gör och ta konsekvensen....... som alltid.
Maken har varit på Fagersanna-loppisen alldeles själv idag. Nej det är ingen sensation, utan bara en följd av besöket igår. Han behövde en "grej" till skottkärrans nya hjul och "Handyman" Hebbe kunde fixa det...... tills idag.
Maken försökte allt att få mig dit för att hämta, men se det gick jag inte på.
Visst är det kul med loppis, men tittade runt och handlade det jag "behövde" igår. Så nu får det vänta tills nästa helg för min del.
För övrigt vann Liverpool sin hemmamatch över West Bromwich (2-1), men det var lite onödigt spännande de sista tio minuterna. Idag kanske jag kollar in hur Zlatan sköter sig då Man. United möter tränare Mourinhos förra klubb Chelsea. Det kanske kan bli intressant, eller väldigt tråkig fotboll precis som mot Liverpool.
Kanske ska röja lite i glashuset.......
Motionerade dammsugaren en stund därute, för mycket björkpollen var det. Nu har även solstolen och lite andra trädgårdsmöbler fått komma in, bara de vid entrédörren kvar.....
Middagen är avklarad, rester sen igår och resterna efter resterna blev en omelett till min lunchlåda imorron.
 
Citronträdet har växt ur köksfönstret, närmaste "granne" är nu grapefruktplantan....
 
Målmedvetna "gäster".....finns det nå't gott nere under det långa gräset. Inte en tanke på att tigga bröd idag faktiskt.
 
Nästa anhalt grannen på andra sidan gatan.......
 
...och här kommer två eftersläntrare springande.
 
Resternas rester....förstärkt med tomat och bacon.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0