Ledig måndag......

......startade med frukost runt halv tio. Sen på agendan stod besöket i Hjo hos syster, men innan dess lite besök i diverse affärer därnere. Och medan jag handlade klart hann syster åka iväg till Tidaholm för att handla.
Vi gick om varandra, fick jag veta då jag ringde assistenttelefonen. Hon hade precis åkt iväg då jag första gången var där och knackade på......
Inget att göra åt, får bli en annan gång. Men vad göra med kaffebrödet inhandlat på "nya" Bagare Brage i Tibro?
Stannade till hos en f.d. postkollega (nu pensionär) i Tibro istället på hemvägen.
Vi planerade nästa resa till varmare breddgrader, över en kopp kaffe. Till våren är det tänkt och på fredag ska vi titta lite närmare på alternativ och kanske slå till. Ute i god tid ger större chans att få bästa möjliga både resa och boende.
Hemma igen blev det hårdstekta panerade torskfiléer, men de gick att äta iallafall. Maken fick också en kaka, från kondiset. Plötsligt knackade det på dörren......
Därute stod en grabb som jag träffat vid start av ett sopabonnemang, för ett tag sedan. Han kände igen mig, men kom inte ihåg från vart. Då jag var på borta semester, hade han tydligen varit och knackat på förut och frågat om han fick "palla äpplen". Han hade samma ärende idag. Jodå det gick bra sa vi.....igen. Jag har försett mig med en råsaft-centrifug sa han och pekade mot bilen och en rulle plastpåsar visade han upp. Plocka bara sa vi.......
Själv gick jag ut och hämtade några äpplen, för att göra en kaka och ta med till jobbet. Vaniljsåsen blev även den iordningställd, medan kakan fortfarande bakar i ugnen. 
Åter till arbetet imorron alltså..........
 
Några höstbilder........
 
....nästa. Ransbergs kyrka.
 
"Äppelpallare" med tillstånd.
 
Ny tvätt-tunna inhandlad och i den massa andra fynd/förnödenheter/julklappar.
 
Färdig! ska med till jobbet imorron!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0