Loppis-frukost......

......blev det för mig idag. Maken hade hunnit äta sin frukost innan jag kom ur sängen. Men vi gick ändå ner till Fagersanna-loppisen och han tog en bulle till kaffet, medan jag gick loss på en leverpastejsmörgås med finsk pinne "till efterrätt". Sen tog vi ett varv och hittade lite småsaker, ja en var visserligen ganska stor men......
Ytterligare en julklapp klar.
Jag drog därefter till second hand och Förr & Nu inne i Tibro, där jag hittade en leksak och sen ännu en julklapp.
På hemvägen undrade jag lite, vart alla änder tagit vägen här hemma. Hann inte ens avsluta tanken förrän jag fick stanna då de helt sonika skulle passera vägen vid grannens.
Kan konstatera att de förmodligen bara rör sig när det är ljust och då är ju inte jag hemma. Mörkt när jag åker till jobbet och bara någon timma tillgodo (än så länge) vid hemkomst.
Nu ska jag snart ägna mig åt matlagning är det tänkt, har ju planerat att servera lövbiff idag.....
Sen får jag vänta ända till ikväll halv sju, innan Liverpool spelar sin match.
Det blir lövbiff imorron oxå..........
 
Fredagskvällens smördegssnurror, till vinet......senaste med hem från Spanien (var väl ok....).
 
En helt vanlig höstdag i Fagersanna!
 
"Halloween-dekoration" vid ytterdörren......
 
En vilsen sommar-vallmo bland höstlöven, vid husväggen.
 
Second hand-fynden idag......
 
Lördagsmiddag....ser Ni lövbiffen bland alla tillbehör?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0