Ny dag........med fika.....

.....igen och mitt i veckan redan. Snart är det jul...... Nja kanske inte, men min soffa är full av julklappar som måste tas omhand med det snaraste. Om två veckor kommer nämligen barnbarnen från huvudstaden på besök och då kan prylarna ju inte ligga kvar där exponerade och ivägen.
Men det är (som redan klagats på) lite snålt med tid att disponera på dygnet och tanten har inte densamma energin att ta av till fullmatade göromålsdagar som förr.
Ja det tar emot att behöva erkänna, men fakta är fakta och lika bra att inse dessa.
Vi får väl se om jag lyckas mobilisera lite extra energi till hemkomsten idag......
Vilket jag kanske kan tillskansa mig på fikabesöket hos "nya" Bagare Brage, som alldeles nyss blev bestämt med kompisen. Vi ska stråla samman där efter att min arbetsdag är avslutad.
Något att se fram emot med andra ord, så också laxen i lunchlådan som "bastar" i micron för tillfället. Kontorshunden är dock med husse på uppdrag, så hon riskerar att missa "lunchen", men hon har ju fått "frukost" ändå ......
Laxen smakade bra, men nu har det startat att regna, det kan vi vara utan tycker jag. Lagom till att man slutar jobbet, det känns lite trist. Får trösta mig på konditori alldeles om någon minut bara.
Åter hemkommen efter en dryg timma (och lite till) med kompisen och varsin räkmacka till kaffet, på lokal.
Nu dags att kolla in lottodragningen.........
Sen ta tag i lite julklappar från soffan.....innan bönderna.
 
Bagarens skyltning.......
 
.......och här det andra fönstret.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0