Ok, bara att sätta igång......

......med resten av "arbetsbördan". Vi får också se om telefonen har fått något nytt "anfall". Den var inte direkt samarbetsvillig tidigt i morse. Men den hade kanske säkert precis som jag, lite svårt med att vakna i höstmörkret.
Jodå den kom sig efter lite protester i början och nu har som sagt hela förmiddagen gått.
En kommun är klar, (om sånt här egentligen någonsin blir klart).
Bara att starta på nästa........
Inte är det "direkt" soligt, men har slutat regna och nån liten mikroskopisk reva i molnen lyser ljusblå. Kan man kanske hoppas. Väderprognosen igår kväll lät förstå att det framåt torsdag och till helgen, kunde ordna upp sig ett tag.
Får ta och muntra upp mig med en tur till second hand och träffa bonusdottern, för hon skulle också dit......
Där fanns också våra kulturvänner på inköpsrunda till sin "nya" lägenhet. De ska flytta till Brittgården i nästa vecka, där de hittat en större lägenhet.
När vi båda shopping-experter sen var klara och hade betalat alla fynd, fortsatte vi till Bagare Brage för en fika.
Vi handlade inte så mycket, men var definitivt värda en go'fika tyckte vi båda två.
Jag valde en Napoleon-bakelse, medan mitt sällskap tog en fralla. Där satt vi en bra stund, men hann precis ut när de stängde, med brödpåsar till halva priset.
Potatis till matlådan kokar på spisen, en varm macka till min kvällsmat är i ugnen och frukostsmörgåsarna är bredda.
 Snart ska jag leta hus på engelska landsbygden och min vana trogen ha ambitionen att hitta sängen innan det är försent.
Det är bra att ha ambitioner, har jag hört........
 
Nu hade de skyltat till Halloween.......
 
En del har lagom stor bil, som får plats i p-rutan. Andra har för stor.....gissa vilken som är min.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0