Inga problem......och mera mos.

....med att det är fredag och tekniken håller sig "lugn" so far. Sen blev det ett litet avbrott med ett möte, inte så värst vanligt att det kommer folk på besök, men det händer nån gång ibland.
Det har visst varit dop idag också, däruppe i huvudstaden. Ja inte "vår" bäbis utan en offentlig sådan. Han verkade ta det med jämnmod och betraktade bara omgivningarna, samt smakade på Serafimer-ordern....
Själv fick jag regnbågslax till lunch, men kontorshunden hann bara få en potatisbit där på tröskeln, för hon skulle med husse på uppdrag.
Jag får väl titta lite till på SVT Play på kungligheterna, innan jag återgår till mitt register och letar adress-fel att uppdatera. Bara några timmar kvar av arbetsveckan, innan vi får ta itu med helgen.
Maken ska dra till Stockholm med äpplen och mos, samt träffa barnbarnen lite innan forskning i idrottshistoria tar över och ett boksläpp i ärendet skulle besökas, innan han återvänder hem.
Vi får se hur det går, för Inga brukar bli så ofantligt lat så fort han reser iväg några dagar, framförallt brukar hon strejka med matlagningen.
Men ikväll blir det nog en sallad gjord i alla fall, innan hon lägger upp fötterna och slappar.
Full tillverkning av äppelmust rådde då jag klev över tröskeln och nu är det en omgång mos till på gång.
Men det syns knappt att vi har plockat på trädet.
Fick roa mig med att ta hand om den rena tvätten i väntan på tillträde till diskbänken, så det kan bli sallad till kvällsmat. Ljuga lite hann jag som synes också........
 
Den som spar han har....lite gräs kvar att meja. Gårdagskvällens nöje...
 
Fruktstund på jobbet uppdukad, undrar om det blir nån åtgång.....
 
Restavfall i slasken......
 
Påfyllning av råvaror......
 
....och nu blir det mos.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0