Inga tar sig friheter.........

.......och gör pepparrotskött till middag. Förhoppningsvis räcker det även till matlådan imorron, mums. Vet att maken inte håller med, så lika bra att passa på när han är på resande fot.
Tvättmaskinen såg sysslolös ut och så kan vi ju inte ha det, eller?
För egen del tog jag en promenad ner till loppisen och hittade ett Rörstrandsfat, som absolut ville bo i mitt glashus ihop med en vas i samma serie, som redan står där.
Det fanns räkmackor därnere, så lunchen är räddad. Middagen tar vi som kvällsmat...... den puttrar som bäst på spisen.
I Stockholm har de stora grabbarna sprungit "Prins Daniels lopp", undrar om de träffat celebriteten "in person". Bild fanns på morfars Facebook med medaljer runt halsen iallafall.
Tog också tag i en trådkorg på hjul, som blivit stående i badrummet efter att jag skulle prova om det var en bra idé som tvättkorg. Nej det var det inte, den har stått ivägen i flera månader nu. Den åkte ut i förrådet som också behöver en "ansiktslyftning". Rotade lite i förra veckan, men orkade inte dra igång ett stort projekt. 
Lotto gav som vanligt ingen framtida försörjning. Tvärtom, det var dags att förnya insatsen till mitt eget nummerval. 
Få se om jag hittar några mer ofärdiga uppgifter/"projekt" här i huset, så jag får resten av söndagen att gå........
Fann tre kuddfodral, som nu är på g och en solklänning som skulle justeras lite. Symaskinsjobbet avklarat, nu bara lite handsömnad kvar vilket passar bra framför teven.
Har skänkt mina urgallrade kläder till välgörande ändamål (flyktinghjälp i närområdet) och avyttrat en kasse tidningar på återvinningsstationen, då ändå bilen behövde användas för klädtransporten.
Ja tänk vad mycket spännande som händer i Fagersanna.....(hahahaaaa)
 
......men i Stockholm är det action, (nästan) hela familjen i gröngräset plåtad av morfar.
 
Nu är dom två Rörstrandare där på bordet i glashuset.......
 
....och här är morgondagens repris, till lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0