Vinst igen.....

.....på lottot.... min egen privata rad, så jag behöver inte dela storkovan med någon. Nej det var inte jag som prickade drömvinsten, men väl hela 24 kronor att sätta sprätt på blev det.
Sen fixade Inga kantarellmacka som "lördagsgodis" så ganska ok menu som helhet även denna dag.
Blev sen sittande vid teven och glodde på "Tack för dansen" om och med Bert Karlsson.
Tog lite tid att komma igång med söndagen, hämtade frukost och blev sen fast i en film på TV, liggande i sängen. Så det kan gå.......
Kom dock upp så småningom och gjorde lite "mini-röj", både här och där. Satte sen upp en tavellist som jag haft stående på lut. Nu tänkte jag ställa upp fler foton på växande barnbarn, dom har ju också ökat i antal, så för att få plats med alla framöver......
Sen hamnade jag vid teven igen, finnkampen. Samtidigt fixade Inga middag i köket och en fagersannabo kom för att idka byteshandel. Mot två växthus-gurkor, ville han plocka en liten hink plommon. Vilket maken godkände och framöver återkommer han säkert för att ta sig lite äpplen, med vår "välsignelse".
Efter finnkampen startade en engelsk film med "en hel drös"  bra skådespelare och den var jag "tvungen" att se, vilket jag inte ångrar. Dock är det lite tråkigt att tiden går så fort att söndagen också snart tar slut. 
Detta betyder åter till jobbet imorron och den motsträviga j......la telefonen, som jag är såååå less på nu.
Kanske ska ta och toppa dagen med en gräsklippning?
Sagt och nu är det gjort.........fåtölj och fortsatt stickning följer, innan date med sängen.
 
Inköpt på lördagens torg-jippo......
 
........och uppätet.
 
Valde några morfars-alster till ur samlingen, så det finns ett bra gäng att välja av till utställningen.
 
Alldeles egen pressad druvjuice till frukost.
 
Han plockar plommon.......
 
....och vi fick två fina gurkor istället.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0