All denna blåst......

....vad ska det vara bra för, när vädret annars är helt ok. Sol och fint, men halv storm ...fortfarande.
 Börjar så smått "komma ikapp" på jobbet (och hemma) efter frånvaron på semester.
Ska bara slänga fram lite påskpynt när jag kommer hem idag, lite tuppar, hönor, kycklingar, häxor och harar.
Men innan dess blir det besök på second hand. var ett tag sedan nu. De kanske har fått in en massa nya spännande saker, som man inte visste man behövde.....
Nu under lunchen, (innan jag får njuta av korv med pulvermos) ska jag dra till Bagaren och beställa födelsedagstårta till dotterdotterns treårs-dag som vi ska fira på torsdag. (Hon fyller inte förrän måndag, men då har de redan åkt hem igen...) Inte är det billigt med tårta......men gott hoppas vi!
Sen får jag väl ge mig på "matplaneringen" inför Påskhelgen. Vad ska ätas och när, samt ska vi grilla i skogen?: Då behöver vi.... en hel del logistik att ta hand om innan matlagningen ens startar.
Men tjuvstart med en mindre mängd köttbullar, att ha till Jansson och sillen är färdiga iallafall.
Och i samband med det testade vi åter vårt larm, vilket fungerade utmärkt och operatörens samtal lät inte vänta på sig heller.
Vi måste ha Sveriges sämsta köksfläkt.......
Nu skriva shoppinglista till maken som får bära hem en del imorron, då han ändå ska låta "sko om " den andra bilen inför sommarsäsongen.
Detaljerad är ledordet här, då det annars kan bli "trams"........ (hahaha) 
 
Solnedgång med färgvariation över himlen, igår kväll.
 
Då var det dags att beställa tårta.......
 
......och i ett skyltfönster bredvid.......hade någon slängt fram lite påskpynt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0