Då kom hela gänget.......

......sent igår kväll (en bit efter 22.00) och alla fyra barnen var vakna. Minstingen var väl något tveksam till vem mormor var, för det är ju nästan fyra månader sen sist. Men ett litet leende kostade han på sig i alla fall och efter en stund kunde han också tänka sig att bli buren, lite iallafall.
Annars kryper han numera och varning för klåfingrighet av yppersta klass utfärdades direkt. Bara så jag visste....
Jo det finns en hel del att plocka med och få tag på i huset, men det får hanteras allteftersom.
Dock var ju mormor ganska snart tvungen att uppsöka sängen (eftersom det är vanlig arbetsdag idag), medan de andra ägnade sig åt att dricka te, samt festa på kex och hårt bröd som "nattamat".
Vanlig arbetsdag ja, föranleder en hel del telefonsamtal....om det vanliga mest.
På lunchen ska påskgodis inhandlas till de som arbetar även långfredag och annandag. Gissa vem som får handla? Den enda som finns att tillgå på kontoret JAG. Men det är inget problem, utan egentligen bara roligt att fixa lite till kollegorna, "som tröst" och tack.
Hemma ska det ätas pannkakor idag och själv får jag Findus-soppa från jobb-frysen.
Hann nätt och jämt tillbaka till kontoret förrän shoppingönskemål poppade upp i telefonen, så nu blir det en trip till till affären, för välling...... 
Sen hämtar jag födelsedagstårtan och åker hem till kalas för Ia. Många paket är det och flera paket dessutom i det ena. Ska bli kul att se vad hon tycker.......
....och imorron är det sovmorgon!
 
Gomorron, te och telefon till frukost??
 
Påskmenyn till arbetande kollegor uppdukad......
 
Ny deli-butik öppnat i Tibro......
 
Jaha, där var min tårta då ....äntligen!
 
....och några paket fanns det visst också, kolla brorsan!
 
Pussla....kan det va' nå't?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0