Nä se det snöar, nä se det snöar......

..... var väl inte roligt alls.
Ett tunt täcke hade hunnit lägga sig vid sextiden i morse, då jag glad i hågen (not really) klev ur sängen.
Och fortsatt snöande, även hela vägen till jobbet. Det är den 25 april idag och sommardäcken är på sen några veckor, så varför kan inte väderleken också anpassa sig till almanackan?
Visst har det varit snöoväder tidigare om åren också såhär dags, men......
Fortfarande under hela förmiddagen varvades sen snöbyar, regn och däremellan lite solsken. Borta på Kinnekulle var det ordentligt med snö, rapporterade den extra bilen som arbetar där idag. 
Här i Tibro finns ingen snö kvar på marken, men vädret är fortfarande instabilt så än kan vi väl inte vara helt säkra.
Den högljudda strandskatan har precis anlänt till våra krokar idag och en hel del skrattmåsar spatserar omkring utanför.
De undrar nog också vad som är fel.....
Nu lite mat, sen jobba en stund igen innan jag ska roa mig med mammografi. Blir att åka in till Skövde för den saken. Ömsom regnstorm och ömsom sol under den ynka timma det tog tur och retur storstaden.
Tittade in på second hand en kortis och hittade två småsaker. Är nu hemma och ska steka lite lax till morgndagens matlåda. Har en begynnande snuva, vilket väl är ganska typiskt. Vi får se vart det tar vägen.
Italien eller Fagersanna......de närmaste dagarna, det är frågan?
Packat är det iallafall, för en planerad avfärd natten till torsdag. Ska bara stänga väskan imorron, sen får jag ägna mig åt att försöka somna direkt efter jobbet.........
Om inte......
 
Gomorron! den 25 april........
 
En styck skrattmås fastnade.....
 
Även om de klarar frost, ser de lite frusna ut där i sjukhusrabatten.
 
Just då snöade det inte vid sjukhusdammen iallafall......
 
Några solstrålar mellan regnskurarna blev det ändå, men nu mulnar det på igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0