Så kom då en annan dag........

........ med återställande av huset, iallafall påbörjan av det. Maken har ånyo fått städorder, men innan dess ska allt plockas tillbaka till ordinarie "outfit" så att säga och köksmattorna tvättas.
Vilket sker alldelses precis nu i tvättmaskinen. Och nej det var inga barn som hade sölat på dessa utan mormor och morfar helt själva utan hjälp. Då taco-köttfärsen skulle ställas på bordet "vickade morfar till" skålen så vätska rann ut på golvet och mormor hann trampa i detsamma med sin strumpa och klampa vidare...... så båda köksmattorna fick varsin fläck. Ja det ska väl vara rättvist, eller?
Då tvättmaskinen jobbar, tänkte jag ta mig an deklarationerna, men se då ville inte skatteverkets hemsida samarbeta. 
Kanske kan återbörda alla påsk-relaterade prydnadssaker till garderoben istället och försöka lite senare.....
En hel del rester finns det fortfarande i kylen, så någon direkt matlagning behöver inte utföras, bara "förädla" lite.
Tacofärs får bli köttfärssås och lite pasta eller potatis till det. Kommer att räcka både idag och imorron till matlådan.
Grillade kalla korvar finns det också, vilka nog maken är mera spekulant på än jag......
Imorron tar jag mig an de grillade kycklingfiléerna och gör pyttipanna till onsdag. Sen är det nog "slut på maten" och man får börja om från början igen, så att säga......
Maken drog på fotboll och jag har deklarerat åt oss båda nu, så efter en kopp kaffe i solhörnan på altanen blir det "Two weeks notice" med stickning i fåtöljen.
 
Grattis på rätt treårs-dag.......
 
Bara roligheter.......
 
"Marsch pannkaka" in i garderoben med er..........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0