Så less på......

....att vi aldrig "kommer ikapp" på jobbet. Så fort det börjar rätta sig till, tillstöter alltid något som tar oss tillbaka till ruta noll igen (i bästa fall).
Man kan inte göra så mycket åt sjukdomsfall i personalen, men då det redan är tight för att hinna med får det ju konsekvenser. Och tro mig: jag har sällsynt arbetsvilliga kollegor, de är inte hemma i onödan inte.......
Telefonterror är det av och till, inte heller vad man längtar efter.
Nu har jag i alla fall fått lite mat och "fånen" är tyst en timma, bara att ladda för finalen av dagen nu och ta hand om alla mail som kom under lunchen.
Jo någonstans får man "betala för" att det är tyst en stund. Ska bli skönt att åka hem.......snart.
Ja då var det det där med matlåda då? Får nog bli en Findus Gourmet från frysen på jobbet imorron (köpte några igår och fyllde på mitt lager).
För laga mat...... näääää orka, säger jag bara. Har gjort mig lite citrondricka och tar nog en apelsin, sen får vi se.
Maken hade iallafall nästan städat klart huset då jag kom hem, skönt.
Fåtölj, lotto-dragning och stickprojekt....... here I come!
 
Makens och min lunch idag: Kycklingpyttipanna....
 
"Onsdagsgodis"......jordgubbar, socker och nyponsoppa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0