Stenum, silversmide och andra fynd........

.......har det blivit idag. Visserligen sov jag till nio, men ringde omgående därefter till mitt "Spaniensällskap" och frågade om hon lvar sugen på att följa med till Stenums skola och titta på lite hantverk. Jodå det var hon och efter att jag kastat i mig en snabb frukost och duschat, hämtade jag henne och så var vi på väg i fint vårväder.
Inte så varmt och ännu inte vindstilla, men vackert att se på landskapet inifrån bilen iallafall.
Hade sett en bild  med tranor, upplagd på Facebook: Nu har vi öppnat, välkomna!
Vad kul tänkte jag levande tranor att ta kort på också. Men ack så lurad man kan bli (hahaha). Tranorna var av tovad variant i naturlig storlek stående utanför på gräsmattan. Väldigt fina ska tilläggas, precis som allting annat därinne i skolhuset.
Silversmide, handmålade porslinstomtar, tovat och tavlor (både akvarell, blyerts och i lappteknik).
Fika fanns det också...... 
Vi handlade silversmide båda två, jag beställde lite till jul och sen drack vi kaffe ute vid ett solhörn.
Då jag redan hade fått ett väldigt fint hamrat silverhjärta för egen del av kompisen till födelsedagspresent, blev det bara present till annan idag. Men fick veta att just mitt hjärta (som naturligtvis hängde runt halsen på mig) var det allra första exemplaret hon hade gjort av den modellen. Extra kul tycker jag.
Hemfärden gick utmed en annan smal och krokig väg än den vi anlände via, men hem kom vi.
Dock för min del hann jag även med ett stopp på Fagersannas loppis och fyndade rejält: Nio splitternya klädesplagg och en leksak för en trehundring. Inte illa!
Nu väntar jag på matchstart Liverpool-Crystal Palace.........
 
Då var vi framme i Stenum.......
 
....med fina silversaker och......
 
....och där är silversmeden......även med handmålade porslinstomtar.
 
"Falsk marknadsföring"..... men gott ändå till kaffet (bulle och chokladkaka).
 
Mera "falskt"....den här gången tovade tranor.
 
Någon har gott om ved........
 
Stenum kyrka åt andra hållet, på en kulle.
 
En tre-dimensionell tavla, mycket vacker, fanns många fler........
 
Nya vägdekorationer i Skövde......
 
Mega-fynd på hemmaplan.......
 
....och Inga fixade middagen, såfort jag kom hem.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0