Tanten är på vift.........

Upp före ottan och nu i Venedig......ja så är det faktiskt.
Somnade ganska snart efter att jag gått till sängs runt sju igår kväll och fick sova ända till väckningen ljöd, mitt i natten. Klockan ett var det dags att kravla ur sängen, få i sig en macka, duscha, stänga väskan och bege mig mot Landvetter.  
Det var ganska kallt, (kallast -4 grader) var det runt Ulricehamn. Mötte inte många bilar, men en och annan var (precis som jag) ute och körde så dags.
Frukost (en äggmacka med festis) blev det kvart i fem i parkeringshuset vid flygplatsen. 
Sen bara att invänta övriga sällskapet innan vi boardade för första destination, Bryssel. Därifrån efter en dryg timma gick nästa plan vidare till Venedig. Inga förseningar och mjuka landningar på båda sträckorna.
Guide mötte och lotsade oss till båt-taxi som i höga vågor och med oroväckande fart, tog oss till Canal Grande och bryggentrén vid vårt hotell.
Har ett alldeles eget dubbelrum typ "upper class" att gotta mig i. Sen vart det trerätters lunch på en restaurang runt hörnet och nu är jag tillbaka på hotellet. De andra går en guidad tur i regnet (tyvärr) runt stadens sevärdheter, medan jag vilar de obstinata knäna och ljuger ihop lite såhär på maten.
Tråkigt att inte fixa stadsvandringen, men jag har ju i slutet av åttio-talet faktiskt gjort den. Satsar på att imorron kunna strosa runt i Sirmione vid Gardasjön istället.
Ikväll blir det gemensam middag och vi har fyra dagar på oss att ta tvådagars-konferensen, så idag njuter vi bara av miljön och de annorlunda vyerna.
 
Dags att gå ombord......
 
Spansk? dekoration på Bryssels flygplats.....
 
Ankomsthallen Venedig......
 
Taxifärden startar......
 
.....så småningom in i kanalerna, med betydligt behagligare fart.
 
Min säng i natt.....baaaaara min. Inte är jag ledsen inte.....
 
"Gränden" vid sidan om hotellet.
 
Canal Grande från hotellets båtentré.....
 
.......och så åt andra hållet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0