Utsikt från sängen.......

......startar jag dagen med. Ett spegelblankt hav återigen och lite surf på datorn innan uppgång.
Nåja, har varit uppe och ätit frukost, men kände för att återgå till liggande läge en stund till för klockan är bara halv tio. 
Men nu dags att ta tag i och kolla hur mycket det redan inköpta väger och om det rent fysiskt får plats i väskorna, inför hemfärden. Vad göra annars? Kompisen kan ha lite plats över om jag har tur, annars får väl den medhavda kudden stanna i Spanien forever.......
Samtidigt i någon annan lägenhet i huset, bankas och sågas det flitigt, undrar vad de skapar....
Väskan är packad, redan till hälften nu, men det kan gå....
Sen fixade jag kaffe, med oliver som tilltugg och gick upp på terrassen. Blev sittande hos kompisen som redan varit där en bra stund, fick fram stickningen och så gick en timma drygt i solen. Men det fläktade skönt, så det var precis lagom varmt.
Därefter åkte vi till Domti och köpte solcreme, samt åt tapas på en restaurang i närheten. Bodarna nere i stan med sitt "krims-krams" var nästa anhalt och en kaffe på strandpromenaden. Annars inga nya inköp.
Nu hemma igen och har suttit under markisen en stund med en bok.
Kompisen tog en siesta med musik i lurar, medan jag ljuger. Nånstans drar vi nog ut och äter framåt kvällningen, som börjar leta sig på. Ännu en dag att lägga till handlingarna.
Nu bara en och en halv dag kvar........imorron tar vi återbesök på La Mata marknaden, innan seriös packning startas. På torsdag ska vi bara va' på förmiddagen, innan vi lämnar för flyget.
 
Hemlagad middag på balkongen igår kväll.......
 
......sen kunde kompisen inte se den trasiga gardinfållen längre, utan skred till verket med mitt rese-sy-kit.
 
Utsikt från min säng......
 
.......och idag fanns en ensam kanot-paddlare att se på havet.
 
Dagens lunch: Patatas bravas, tortilla & albondigas, till "vatten och bröd".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0