Vart tog vår-solen vägen.......?

....... undrar jag. Var vi inte lovade av meteorologerna att den skulle komma nu? Istället har en ganska ok morgon förvandlats till gråmulet och regn, lagom till lunch.
Lunch ja, har visst glömt att ta fram och för-tina gourmet-portionen....
Men å andra sidan ska jag inte ta någon promenad i det vackra vädret, så har gott om tid att sitta ner och vänta på att micron gör sitt jobb, eller jobba vidare lite till.
För det finns fortfarande en massa att ta tag i medan telefonen idkar intervall-terror.
Får genomlida veckans sista dag imorron och därefter ut med jobbet för en bit mat. De andra ska även spela bowling, vilket jag inte vare sig vågar eller hinner. Men till maten kan jag komma......nyklippt.
Sen ska det inte göras så särskilt mycket under helgen, var så säkra. Bara eventuellt åka på en hantverksutställning till Stenum om jag är i hyfsad form, på söndag.
Någonting att äta (mer än ett päron som redan är slut) kanske jag ska se mig om efter "i ladorna", både till nu och matlåda.
Har precis avslutat deklaration åt syster, samt skickat de sista papperna på god man redovisningen till Skatteverket. Så nu är jag nästan värd något gott.....men vad?
Ja Ni ser ju bilden och kan meddela att idag har jag inte pratat med Sektor Alarm....trots att jag stekt bacon.
Man gör framsteg.........
Matlådan får bli ännu en gourmetportion...i väntan på "The Burger" till kvällen.
 
Det blev "English breakfast" for supper, samtidigt som jag läser valda delar av dagens reklam.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0