Tillbaka till det roliga.......

.....rättandet av bristfälligt register. Och nej det är inte roligare idag än det var igår, eller förrgår, eller.....
Nån gång ska det väl ändå ta slut på det, men "plenty more to have" först.
Räcker säkert ett par veckor till om jag fördelar det.
Har precis varit på en snabb fotvårdsvisit och ätit matlådan med bruna bönor, under överinseende av en misstänksam kontorshund. Hon blev nämligen serverad en bananbit till frukost, istället för smörgåsbit.  Den tittade hon länge på, efter att ha "tappat ut den" på mattan i entrén.
Slutligen när jag förklarade att det var den eller inget som gällde, så åt hon motvilligt upp biten.
Dock var det inga problem att slicka i sig bruna bönor. Dom demonstrerade hon inte emot utan de försvann snabbt och lätt. Nu är det sova på maten som gäller......för henne.
Själv får jag väl se vad som yppar sig innan jag får gå hem. Kanske någon mer kund som inte är nöjd, med mitt bemötande. Första samtalet idag slutade inte i konsensus, om vi säger så och vederbörande kom till kontoret för att få gehör hos chefen istället, då hen inte är nöjd med sina grannars soptunneplaceringar på tömningsdagen.
Dock har vi förklarat att vi inte kan lösa grannfejder och att tunnorna måste finnas framställda när vi ska tömma.
Visade sig att berörd chaufför fått ta emot åsikter i saken också........
Missnöjda kundens version är att alla andra (utom hen själv) är otrevliga och inte går att prata med.
Nu till roligare bekymmer.....vad ska jag handla på hemvägen? 
Blev inte så mycket, men bröd och pålägg iallafall. Nu kan jag sitta här och lyssna på alla motorcyklar som viner förbi på sin väg till Kolmilan. Det är den onsdagen på året idag.....
Sen får jag fundera ut lunchmeny för en person till imorgon. Inga är inte så särskilt pigg på matlagning......men fnns ju alltid fyrkantiga frysta lådor att ta till om det kniper. Lotto-dragning om en timma och diskmasknen jobbar....
 
Min och kontorshundens meny idag........
 
Klara! "Det är ofta roligare att få paketet, än att sen se vad som finns inuti". Så sa födelsedagsbarnet vi nu ska fira, när han fick bonuspaket vid sina syskons födelsedagar. Vi får se vad han tycker nu på lördag.
Och så rätt han har......faktiskt, för så tycker jag också. 
  
 

Kommentarer
Postat av: Lillemmish- MODE - INSPO

ha en fortsätt bra dag =)

kramizz

2017-08-30 @ 17:53:00
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0