Ensam hemma......

.....på julafton och jag lider inte av det alls. Har varit hos syster en stund på förmiddagen, med julklappar och fått sådan från henne. 
Stannade till för att panta en full kasse, men maskinen slutade fungera efter bar några flaskor. Orkade inte vänta så slängde in resten i bilen igen.
På hemvägen åkte jag vägen om en ny pantmaskin i Tibro och samma sak hände där, men då var det bara några få flaskor kvar.
Hade lite pizzarester från igår till lunch och har nu efter Kalle Anka, ätit min middag: Dafgårds kåldolme.
Maken aviserade nyss att han kommer redan ikväll och resten trillar in imorron kväll. 
Dukat den tillfälliga "matsalen" och i samband med det tappat ett glas....det höll inte. Dammsugare fram och så var det avklarat, men då åkte en tomte ner och gick sönder den också, bara att fortsätta.
Nu vågar jag inte "städa" mer förrän alla juldekorationerna är bringade i säkerhet i garderoben igen (hahahaaa)....
Fick i eftermiddag klart med tomten att hen tittar in en snabbis på Annandagens förmiddag och morgondagen går åt att förbereda maten så långt det bara är möjligt.
Nu fåtölj och teve med ett koppel av filmer hade jag tänkt. Lite kaffe, skinkmacka och nån kaka eller godis kanske slinker ner dessutom.
God Jul på Er..........
 
Nu är jag färdig......
 
"Uppesittar-pizza".......
 
Obligatorisk avsmakning av skinkan........
 
I ett träd utanför syrrans.......
 
Bonad hos syster, som mor sytt.....
 
Jul klapp i retur från Hjo......och vinstlott ligger på datorn (ny lott till Nyår).
 
Julaftons lunch.......
 
....och middag.
 
Klart för julfirande........
 
....och dukat inför vår Julafton på Annandagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0