Nedräkningen kan börja......

.....till första målet: Arbetsveckan är slut och andra målet: Julen börjar, samt tredje målet: Annandagens Julafton med barn och barnbarn. Fjärde målet är sen att jag för första gången någonsin i mitt yrkesliv har ledigt alla mellandagar. Med andra ord en hel veckas ledighet, gick upp för mig under gårdagen.......
Blev jag ledsen över upptäckten?, inte det minsta faktiskt. Bara möjligen då förstås, att en vecka går alldeles för fort. Tror vi är många som har denna erfarenhet.....och aldrig blir man nöjd.
Soppan från Findus, från frysen är slut och snart startar paltkoma-timman, sen bara en till innan jag drar via affären och shoppar mer mat, samt plockar upp några småsaker jag köpte spontant på "Facebook-rea" alldeles nyss.
Sand- och grusbristen fortsätter, fler "bevis" idag på mailen och registerputsningen fortgår....... troligen ett bra tag till. Det är "skönt med rutiner".....ibland.
Lotto och bönder väntar mig och fåtöljen vid hemkomst, så också en julgran att klä......
Har varit en dryg kilometer ut på landet, på snorhala vägar och kunde då inte låta bli att konstant tänka på dem som sitter åtta timmar plus varje dag just nu med detta h-vete. Beundransvärt att de inte blir tokiga...... jag hade jämt göra i 2 x 5 minuter, med personbil.
Missade lotto-dragningen!!! (katastrof) satt och valde julklapp på nätet, från jobbet, Det blev 4-dels bäddset även i år.
Inga har svängt ihop lite ris med köttfärs till imorron och nu blir det kaffe.
 
Gomorron, vörtbrödmacka med julost serveras och "efterrätt".....vid datorn.
 
Inga är det ordning på.......
 
Några klappar som ska ut på resa till lördag....med maken.
 
"Ny typ av gran"......blomlåde-style istället för en i cementringen. Måste ju förnya sig ibland.
 
Mitt presentkort, inlöst mot lakan-set.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0