Råkallt och rådjur.

I morse var det segt att ta sig ur "bingen" och ute var det råkallt och mycket is att skrapa (både utvändigt och invändigt) på bilens rutor.
Precis minusgrader hemmavid, medan det närmare jobbet ökade till nästa -5.
Ena "kontorskollegan" var ledig dag, då han gjorde sju fulla arbetsdagar på fem da'r förra veckan. Chefen dock på plats, tills han av nöden tvingades att ta sig ut på fältet och som bonus fick vi meddelande om att en bil blivit akut intagen på verkstad. Nya förseningar alltså.......
En helt vanlig måndag att börja veckan med, eller inte.......
Utanför fönstret sprang det alldeles nyss förbi två stycken (förmodligen vilsekomna) rådjur på gång- och cykelbanan utmed stora vägen. Var väl tur att de höll sig där åtminstone.
Mycket blått på himlen idag, men ännu inte full sol.
På hemvägen ska jag åka och byta en inköpt tröja till ena barnbarnets julklapp. Det motiv jag inhandlat var numera "ute", till förmån för prinsessor. Beställde därför en ny likadan med detta motiv istället, som nu är klar.
Man-tager-vad-man-haver-portion till lunch, hälften kvar sen i lördags.
Visst var tröjan klar, men sömmerskan hade sytt i fel tyg....... hon skulle dock göra om och göra rätt, samt leverera till mitt jobb i nästa vecka. Så det kan bli, men inte värre än att det löser sig ändå utan problem.
Då jag kom hem väntade en gigantisk hög tvätt i två rågade korgar på att få komma till ro i garderober och lådor.
Då sa Inga du får välja: Antingen lagar jag lunchlådan till imorron, eller tar hand om tvätten och kör en till maskin (som bonus).
Jag valde att bli av med tvättberget och då blir det alltså en fyrkantig fryslåda imorron.
Nu ska jag bara slå in en julklapp, sen blir det fåtölj med teve.....och kaffe.
 
Utryckning med blåljus......men den kom strax tillbaka, säkert bara falsklarm.
 
I lampans sken ute på landet.......
 
.....stod en gammal traktor........ julefin.
 
Den här gynnaren satt i affären och skrek: Jag vill flytta till Bergs i Fagersanna....jag hade inte hjärta att säga nej.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0