Var finns spelschemat?.....

....den frågan fick jag, när vår fasta telefon plötsligt ringde i förmiddags då jag klev ur duschen.
Inte särskilt ofta som den ringer och sen brukar man väl presentera sig, innan man bara slänger ur sig en fråga.
Jag fick tänka till och frågade om hon menade "Möbelcupen"? Jo så var det.......
Hon fick makens mobilnummer, som fanns på plats. Telefonkultur och hyfs......vad är det???
Drog sedan iväg till Garn & Ved igen, för att hämta några nystan vitt garn, som var det enda som fanns kvar av den sort jag köpte på rea i våras. Vi får se hur jag ska implementera denna färg med det blå jag nästan fått slut på.
En kompletteringsrunda till Mölltorps-ICA och där sprang jag på en fd. jobbarkompis/facklig kollega och bytte några ord en stund.
Hemma igen tog jag hand om lite kycklingrester, tillsatte morötter och purjolök till ris och simsalabim hade jag lunchen fixad.
Började därefter med att plocka fram juldekorationer för årets pyntning inför advent som startar imorron.
Nu är det bara att fortsätta.........i portioner.
Dock inte just nu, för det är match, Brighton-Liverpool och rätt lag leder med 2-0 i halvlek. 3-0 direkt i andra.....
Sen är det VM-handboll för damer med Sveriges första match, lottodragning och "Så mycket bättre". Utifall detta nu inte skulle räcka finns även Man.Uniteds kvällsmatch. Allt på en gång......
Om en stund blir det nog pizza till middag, då maken behöver nåt annat än korv och mackor i magen, nyss hemkommen från futsal.
 
Juldekor även hos garnaffären.......
 
Startskottet har gått....
 
.....köksfönstren klara.
 
Man tager vad man haver........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0