Det närmar sig......

.....ytterligare en av dessa dagar, att räkna in en ny "årsring". Men först ska jag jobba klart fredagens eftermiddag, nu efter ett lunch-break. Sen ska jag njuta av fredagskväll och förhoppningsvis sova gott efter det.
Måste dock ställa väckning vanlig tid imorgon lördag, så jag kommer ur sängen och in till tåget i tid för transport till huvudstaden.
Maken och ett hotellrum väntar däruppe och det ska väl inte vara så svårt att hitta en restaurang med god mat till lördagskvällen, eller?
Starta så den nya årsringen på söndag med hotellfrukost, innan återfärd hem i bil tillsammans med maken.
Vi får sen se hur länge han blir hemma innan "forskartarmen" vaknar igen och han måste dra iväg till något arkiv nånstans, eller besöka likasinnade nyvunna vänner runtom i landet.
Solen skiner, himlen är blå och knäna (peppar, peppar) känns lite bättre...... om än med pillerhjälp.
Sjön här hemma har lagt sig till ro igen med ny is på ytan över den del som var öppen i förrgår. och kallt har det varit hela dagen. Just nu på termometern är det noll, men det kryper nog neråt inatt igen.
Hjälp mig nu Inga med vad jag ska laga till för fredagsmys och ska jag ta ett glas vin?
Svåra beslut såhär i slutet av veckan, vi får se om det blir något ät- och drickbart.
 
Smördegspiroger med köttfärsfyllning........
 
och ädeloströra med avocado till kex, serverade Inga. Till det dricker jag citronvatten.
 
Trots att det är kallt, hittade jag denna gröna kvist förra helgen, på våra björnbär.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0