I'm back och sammanfattningsvis......

 ......tar det ett tag att komma igen, efter flera besvikelser på rad. Nu är väl inte allt passerat och ur världen, men då tiden går avklingar det som "smärtar mest" så sakteliga. 
Typ livet går vidare.....deal with it!
På jobbet fortsätter den mentala påfrestningen, om än i något varierande omfattning. Men det kommer mera om bara någon vecka, bestående av arbetsuppgifter "som inte var meningen" skulle hamna hos oss.
Känner mig här lite lurad........dock inte med avsikt från början. För att citera "Tjorven" och farbror Melker i Saltkråkan: "Det bara bidde så".  
Vi får se hur jag ska hantera detta framöver, både utförandemässigt och att ställa kompensationskrav.
Annars har två av mina kompisar tittat in på fika under veckan och det blev mycket "tjat" och trivsam samvaro, två kvällar i rad.
En eftermiddag efter jobbet, hälsade jag på syster för fika och för att hämta papper till årsredovisningen som god man.
Då hann jag också inhandla lite fynd på Hem&Hobby, samt second handen i Hjo.
Nya vaxdukar, vårdukar (att sy), badrumsmattor och brödburk.
Maken har befunnit sig i Stockholm på "idrottshistorie-äventyr" och besök hos barnbarnen, men har idag återkommit till hemmet. Hämtade honom vid tåget och middagen från "Belle Pepper", som den nya restaurang-delen hos Handlar'n här i Fagersanna heter.
Idag asiatisk meny, igår käkade jag pizza därifrån.....i min ensamhet och många fler gånger lär vi anlita detta nytillskott för förtäring framöver. Kan rekommenderas både för kvalitén på maten och vänligt bemötande.
Nu efter Liverpool-vinst över barnbarnens facoritlag Tottenham (igen), ska jag njuta segerns sötma med "Mello", melon och ett glas vin (igen)..........
 
Kontorsblomman kände sig också lite vissen i måndags.......
 
Fredagens kvällsmat, från Fagersannas nyöppnade restaurang.......
 
Lördagen startade med ett besök av solen......
 
Nya brödburken på plats........
 
.......och här en av vårdukarna.
 
......och här var det skog för bara någon vecka sedan.
 
Där uppe på vänsterkanten står våra portioner och väntar på nan-brödet i ugnen.......
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0