Slutbetalning........

......på semesterlägenheten (om en månad) är genomförd. Nu börjar man "se ljuset i tunneln", bara fyra veckor kvar.
Innan dess ska "endast diverse hinder" avklaras på jobbet. Det börjar närma sig fakturering, ett fult ord i mitt vokabulär då jag inte skulle behöva befatta mig med detta alls. Lurad? Njaaaa kanske inte direkt, bidar min tid och ser vad i eländet består först. Därefter kommer utlåtandet......
Sen ska chefen ha en knapp veckas semester också innan jag far iväg. Det behöver han verkligen.....
Har även börjat fundera på när jag ska ta nästa semester. Lite dagar här och var under sommaren, ingen längre period. Har gett maken "order" om att titta på något resmål i Sverige runt början av juni några dagar och lite längre ut i Europa framåt hösten en vecka. Vi får se om han har några "anständiga" förslag vi kan enas om.
Gårdagskvällens Liverpool-match var inget lyckopiller. Förutom att de inte spelade bra, åkte de på stryk också, mot Leicester. Bättre kan dom.....
Ordinarie fettisdag är det visst idag, vi får se vad jag hittar på i den vägen.
Köpte semmel-tårta till jobbet i alla fall, vi behöver lite sött allihop under rådande omständigheter. Är det inte telefonterror, så är det inte heller någon idealisk säsong att köra runt i tunga bilar. Om det inte är snö och halt så finns det mjukt och lerigt underlag.....att fastna i.
Var inne en sväng på second hand och gjorde av med trettio kronor, träffade reskompisen och vi var rörande överens om att vi ser fram emot sol och värme (i lagom mängd) och marknader.
Har efter hemkomst ringt Bell Pepper och beställt lite mat. Pizza att dela på ikväll och sen matlåda till mig imorron, då maken ska ut på lokal med gamla postkollegor och äta lunch.
Dotter och måg firar bröllopsdag idag. Men bara två år ........där ligger de lite efter, vi är uppe i trettionio om nån månad.
 
Semmel-tårta till mig och "grabbarna".......
 
Här följer några bilder från deras skid-weekend......Far och dotter
 
Tuff slalomåkare...
 
...men minsta lillebror kollar in byrålådor i väntan på att kunna gå innan han tar på sig skidor.
 
Pizzan delade vi till kvällsmat, det andra har jag smakat på. Lite starkt för "klen" tant men gott, blir lunch imorron.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0