Sol, garn och ved..........

......är vad som har upptagit min dag så långt. Solen kikade fram lagom till frukost (runt elva som vanligt, oavsett om jag lämnade sängen en bra bit dessförinnan).
Sen skulle maken skicka paket till Norge till likasinnad idrottshistoriker, med inköpta vimplar han fixat i Göteborg.
Det tog resten av förmiddagen..... (överdriver lite, men inte mycket) och jag bara blev inblandad.
Eftersom jag stickat klart två små försöksprojekt och behövde knappar till dessa, tog jag bilen (medan tid var) för att åka till Garn&Ved en liten bit utanför Mölltorp åt Hjo-hållet.
Det var fjärde gången på en dryg månad nu och av någon konstig anledning följer det alltid med något "bonus"-nystan garn, även om jag inte behöver......
Har väldigt mycket garn "liggande i ladorna", men det finns alltid utrymme för mer, då kreativiteten vaknar i denna specialaffär....varje gång. Det var tur att det inte fanns så många nystan som skulle behövas i den färg jag föll för idag, till det projekt som "plingade till" i huvudet. Annars hade jag kommit hem med 12 nystan istället för de två plus knappar jag skulle ha. Som sagt idag lyckades det att hålla sig till den uppgjorda planen.
Solen skiner fortfarande och efter en pratstund vid husknuten med grannen, har jag agerat "bankkonsult" till maken och tänker nu börja på middagen.
Utanför är det full aktivitet och kvitter på en massa småfåglar, några fångade jag på bild som jag inte kan namnge.
Kanske kan få hjälp med det av någon (om bilderna blev tillräckligt bra).
Eftersom Liverpool inte är kvar i FA-cupen är det inte så mycket fotboll av intresse den här helgen. Kanske tittar på någon match ändå.......
Liverpool är i Spanien och tränar, inte alls långt ifrån dit jag "brukar åka" och ska så igen mot slutet av mars.
Det är den stora moroten för tillfället, att ta sig igenom turbulensen på jobbet med. Är iallafall så jag intalar mig själv och än så länge går jag på det.
Uppdatering på paket-inslagningen, ingen överdrift för det har tagit hela dagen. (hahahaaa)
Nu blir det nog lite fotboll och kaffe i väntan på "Mello" och Lotto........
 
Lördagens frukost.......
 
Fåglarna jag pratade om.....
 
Dimman ligger ännu kvar över sjön.....
 
Då var jag här igen......
 
.......bara parkera, ta ett fint kort och sen in bland garnerna.
 
Middag.....
 
Dagsverket nästan avslutat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0