Torsdag......

....är dagen före veckans mest efterlängtade. Vi har kommit en bra bit på väg med den och fortsatt väldigt mycket Götene-bor att prata med.
Chefen har varit här och "hämtat uppdrag" så han och assistent kontorshunden är ute på fältet de också.
Ganska hektiskt även  idag, men än så länge hanterbart. Om man inte får samtal från folk som i stort sett bara vill "spy ur sig" en massa skäll, istället för att lösa problemet.
Hade en sådan nyss, som tyckte det var skit att de inte fått ny tunna och var inte tyst så pass att jag hann förklara att vi hade en ofullständig adress på huset. Fick fråga om vi skulle lösa problemet eller "prata skit", "för det har jag inte tid med, utan lägger på i så fall." Adressen rättad, tunna utkörd.....check! Chefen sköter sig utmärkt!
Korvgrytan på värmning, får se om det blir något kvar till kontorshunden. Blir i så fall en överraskning till henne, då teamet kommer åter från sitt uppdrag.
Lika bra hon inget vet, för jag åt upp alltihop......
Kompisen har återvänt från arbetet i "soliga" södern för den här gången, så det blir nog en fika i nästa vecka (trots att hon är bördig från Götene, hahahaaa).
Lite praktiska saker att ta hand om vid hemkomst, för nå'n "butler" har inte huset begåvats med. Inga har dessutom tjänstgjort färdigt vid spisen för den här veckan, därför blir det gourmet-portion från frysen i någon form imorron.
Kanske kan övertala henne till lite hemlagat på lördag igen......
Slut i huve't är jag efter allt tjat om tunnor hela veckan, men en tvättmaskin får jag väl orka ta hand om lite senare.
När jag är så korkad att jag har startat en menar jag........
Först nypressad grapefrukts-juice, sen nå't till en god kopp kaffe, det är kvällens plan i övrigt.
 
För en dryg vecka sedan var här skog, men nu bara några glesa träd och högar med timmer.
 
Nypressad grape, mmmmmm...... med liiiite socker.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0