Biljetter, biljetter, biljetter......

.....har jag nu skrivit ut från datorn. Först flyget, sen tåget, därefter matchbiljetterna och voucher för hotell.
Mycket papper blir det.......men inträdet till Madame Tussaud's finns att hämta på hotellet.
Då Tottenham Hotspurs hade "genrep" (London-derby mot serieledarna) igår kväll på White Hart Lane, kunde konstateras att de är i bästa form inför vår visit nästa helg.
Dessutom gjorde de Liverpool en tjänst, genom att sno Chelsea på poäng. Nu ligger de tätt efter just Liverpool på tredje plats i ligan. Jag finner den ordningen väldigt trevlig, men antar att barnbarnet tycker lite annorlunda.
Nåväl, blir spännande att följa under våren hur det går i racet mot titeln mellan våra respektive favoritlag. 
Nu är det snart helg igen, lagom att jobba två dagar och sen vara ledig tre. Borde vara standard tycker jag.
Får väl ta mig till affären på hemvägen och bunkra lite läckerheter, så vi tar oss igenom köldknäppen.
Men jag hade faktiskt bara -10 grader i morse. Värre var det väl för de stackarna i Norrland som blev sittande i ett tåg med minus 25 inne och minus 40 ute. Ja fy för den lede......
Hoppas att kompisen nu landat och sovit ut där nere i söder. Hon reste igår igen för en arbetsperiod och naturligtvis var det väl förseningar till långt in på natten. Drabbar henne ganska ofta faktiskt....... 
 Nu ikväll är det 14 minus, inte skönt. Då dessutom ena kassen från affären var av så dålig kvalité att jag fick plocka varor i snön och bara "hiva in i bilen", kändes det ju inte varmare direkt.
Sen tog det extra mödor att bära in vid hemkomst. Då kan man bli lite grinig när nån gnäller över att det är kallt med öppen dörr.
Det tar vi en apelsin på.......innan jag steker några mini-vårrullar.
 
En gedigen lunta papper.........
 
Mmmmmmummmms.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0