Dags igen.......

......för mera sport. Ikväll är det Liverpool som ska bevisa att de kan slå Southampton på hemmaplan, i ligacupen.
 Typiskt nog är det så att samtliga "se-bara" program på burken ikväll (tre stycken enligt mig) startar kl. 21.00.
Men bara att göra ett val alltså och eventuellt spela in Lerin kanske....
Men innan vi kommer så långt, blir det att klara av arbetsdagen färdigt, samt att gå och få håret avlägsnat. Ja inte allt hår, men en avsevärd mängd i alla fall. Tycker allt att jag har blivit så pass långhårig så det är svårt att hålla ordning på "risbusken".
Då jag kom hem igår hade maken åtgärdat sin frisyr, men behövde lite hjälp med finishen. Efter att ha "skalat av" alla ojämnheter, blev det sy på gardinen igen. Ej heller denna kväll ville symaskinen samarbeta smärtfritt, utan tuggade med jämna mellanrum av tråden. Men jag var envisare och nu är sömnaden färdig i alla fall. Återstår bara stryka och sätta upp. Sen ska några dukar och en paradhandduk färdigställas dessutom.
Blev lite full i skratt där jag satt och bråkade med symaskinen förresten, för det visade sig att jag valt ett engelskt tyg......
Nu är jag kort i huv'et igen och matlådan är fixad. Grillkorv och pulvermos är "bra skit" när det krisar. Strimlade morötter och persilja i moset, får agera nyttoinslag.
Vi får se om jag bråkar nå't med symaskinen idag, eller låter den vila.......
 
Jorå-så-att........tyget var engelskt.....
 
Maken fixade fram julklappen för testkörning. Funkade bra, den strykbrädan stod ju still iallafall.....
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0