Det går.....

...alldeles för fort, när man är "ledig". Ja för det ska ju göras en sån massa saker att dagarna bara försvinner, till ingenting. Så känns det i alla fall.
Återigen måndag morgon och Göteneborna "är på hugget" direkt. Inte så konstigt i och för sig, för vid förändringar uppstår ju alltid en del frågor. Men när man sitter "mitt i smeten" blir man rätt less efter ett tag och känner sig som en papegoja. Samma svar på samma frågor, om och om igen........
Dessutom hade det ju inte gjort något om registret vi fått överta vore i god kondition, men det lämnar en hel del övrigt att önska, visar det sig undan för undan.....
Sen som "grädde på moset" är det ju även redovisningssäsong för god man-uppdrag och samma återkommande  kommunala fråga om inkomst för avgiftsbestämning......varje år.
Känns som det blir lite mycket på en gång bara......
Men solen förärar oss med sin närvaro idag verkar det som, alltid något.
Mera mat inhandlat på lunchen, löksås gjord till fläsket som maken stekt, så matlådan klar för imorron. Då jag åter får lyssna på klagomål från ovan nämnda kommuns invånare. Bara att "vänja sig" vid ett tag framöver, då det sällan går helt smidigt och smärtfritt vid så omfattande förändringar som vi håller på med just nu.
Sen har jag alla nytillkomna arbetsuppgifter kvar...........att lära mig, då kaoset har lagt sig.
Finns inte en suck just nu....
Nä känner mig inte på topp i nuläge, kanske framgår........
 
Det blev pil-pil som kvällsmål igår, med kvarvarande vin till.......
 
Två brev är klara för avfärd.....små överraskningar. Ett ska riktigt långt bort, det andra bara ganska i Sverige.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0