En vecka går fort......

......och så var det återigen fredag. Kan inte säga att jag är direkt ledsen över detta.
Men det är också en hel vecka sen vi startade mot London. Tiden bara flyger iväg och då jag åker hem från jobbet är det numera ljust igen. Dock återstår att vänta på morgonljuset några veckor till, men det går ju åt rätt håll i alla fall.....
Bara att kämpa på med alla telefonsamtal och nya uppgifter, men snart med ett efterlängtat avbrott för helg.
"Tomteparaden" marscherar sakta...men säkert, in i garderoben för förvaring till nästa år. Dukarna och gardinerna väntar snällt på sin tur, vilken (om de har tur) kan både startas och avslutas under helgen.
Julgranarna står bra där de står, någon vecka till och lyser upp i mörkret. Om jag inte får "storstäds-feeling" och drar över alltihop på en gång. Men risken för det är inte så stor.
Fick ett lunch-uppdrag via sms av maken (jodå han frågade snällt): Om jag kunde hämta böcker på Biblioteket åt honom. Ja man är ju i servicebranschen.....
Kanske ska satsa på att ta med sallad hem idag, det var ett tag sedan.
Så fick det bli och till den blev det julklappsvinet från Skiathos, som sonen inhandlade till "päronen" då han var där i somras. Bra present och val för det var gott....... vitt vin.
Nu är det snart handboll som gäller och sen fär jag väl titta till presidentinstallationen av "clownen"....i pausen.
Ja vad månde bliva av världen, med ytterligare en instabil "ledare"? med för mycket makt. Huvvaaaa!
Får spara lite sallad, för det var vääääldigt mycket i portionen. Maken "bet också av sin".......
Men förra veckan såhär dags, stod vi (hungriga) i en ringlande kö till passkontrollen på Stansted flygplats för att komma in i England.
 
Utsikt från ett kontorsfönster en fredag förmiddag........
 
Fredagsmys........
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0