Ett tunt lager.......

.......pudersnö var det på söndagsmorronen, att vakna till.
Vi får se vad energinivån tillåter att bli utfört idag, men en tvättmaskin är iallafall startad. Strax blir det att sätta igång kaffebryggaren och sen se vad "ladorna" bjuder till frukost.
Jag har "festat" på kokt ägg, apelsin, kaffe och smörgås. Nu åter till röjandet av julen, bäst att passa på när det inte tar emot alltför mycket  och näst på tur är julgranens dekorationer ute i glashuset.
Julgranen "åtgärdad" förvaringsgarderoben för julsaker halvstädad och tvättmaskin två arbetar.
Gårdagens tvätt vilar återigen i sina lådor och garderober.
Sen gav jag order om att maken skulle åka med ner till loppisen, med en hel del grejer som blivit över. Dessa har vi nu skänkt till organisationen "Love and Hope" (jobbar mot barnprostitution i hela världen) som har ett bord på Fagersanna-loppisen.
Sen tog vi en fika och gick därefter runt ett varv. Det slutade med en jacka till maken, "nygammal" dörrmatta (har haft sån förut) och två leksaker.
Återvinningsstationen fick sig också ett bidrag, när vi ändå höll på......
Strax tar Inga hand om middagen och sen får vi se om mer ork kan mobiliseras för att påbörja kökets nya gardiner.
Känns just nu som att det är tur att jag kan åka till jobbet och vila upp mig imorron. (hahaha)
Bara bli trött i huvudet alltså....inte behöva fresta på redan ömmande, stela muskler.
Är jag gammal...eller är jag gammal, det är frågan? man ställer sig allt oftare numera.
....och av pudersnön är inget kvar, nu regnar det istället, inte mycket, men tillräckligt.
Får bli lite sittning vid teven strax, handbollsherrarna spelar klockan 16.00.
Först handleda Inga då bara....... 
 
En dryg kasse inlämnad till loppis.......
 
......och en kasse med tillbaka hem.
 
Välkommen till oss........hahahaaa!
 
Blivande köksgardiner.....
 
....och julgranen "taken care of".....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0