Ingen snö, men......

......halt på vägen på vissa ställen, trots att det var hela tre grader varmt på morgonen då jag startade mot jobbet.
En bit på väg strax efter avfarten till kyrkan på stora vägen, blinkade det gult "överallt" uppe i backen.
Väl där var det en bärgare som skulle dra upp en bil från diket (vilket jag senare kunde läsa om på Facebook som varning). Mycket halt var det också på platsen, stod det och då jag hade fått bromsa för framförvarande bil visste jag redan detta. Det släppte nämligen en aning, men aldrig någon fara.
Dock blev det ett makligare tempo på hela "bilkön" på väg mot Tibro. Tog därför lite längre tid att anlända till arbetsplatsen, men eftersom jag varit "morronpigg" och kommit iväg en stund tidigare än vanligt, så blev det ingen större skillnad.
Sen var det väl klart att sport-eventen skulle kollidera igår kväll. Både Liverpool och handbollslandslaget spelade exakt samtidigt. Kollade på handbollen, spelade in fotbollen och det var nog ett smart val visade det sig.
Handbollen var underhållande, medan fotbollskvalitén var sådär..... dock mycket unga spelare som fick chansen.
Nu gick det vägen i båda matcherna, med önskade resultat, så "All good" som tränare Klopp brukar säga.
Det ska bli skönt med lunch-rast, nära hål i huv'et idag också....
Lite ärenden och sen en låda spagetti med Inga-sås satt fint, även om det var på håret att jag hann äta.
Skönt var det att gå från kontoret även denna dag och jag ska INTE ringa nå'n för att småprata ikväll.
Får sätta Inga på att göra "mustig vitkålssoppa" nu....... 
 
Fick onsdags-feeling.....och alla ingredienser fanns hemma.
 
Fortfarande ljust när man lämnar jobbet, om än precis......
 
Hemma var det fint ljus över sjön....
 
....och i postlådan låg det brev från Californien, USA.......Thank you!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0