Lindrigare än väntat......

.....kom vi i vår del av världen undan snöovädret. Visserligen var Facebook "fullt" av varningar för ishalka sen igår kväll och ja det var till att sopa bil, samt skrapa rutor i morse men.....
Inte speciellt mycket snö hade kommit och skrapandet gick hyfsat lätt också. Hur det var med halkan? Den hade nog hunnit "lugna ner sig" fram tills jag skulle åka.
Tog det försiktigt och körde nog inte över 70 tror jag, vilket irriterade åtminstone en bil som bara blåste förbi.
Inte så mycket trafik, så nu är jag åter i tjänst och som bäst igång med att "kapa högarna" efter en veckas "ofrivillig ledighet". Chefen har hållit undan bra, så det är ingen ko på isen.
Men visst finns det en del att pyssla ikapp med......
Nu är iallafall första dagen avklarad och det rullar på. Inga får väl försöka trixa ihop nån matlåda tills imorron nu bara. Hade rester som får bli till en pyttipanna, bestämde jag snabbt.
Sen blir det fåtöljhäng för hela slanten.
Imorron ska jag skriva ut alla resehandlingar till nästa veckas trip, det kom alltihop på min mail för en timma sedan.
Sen blir det att studera/förbereda allt som "ska hinnas med" förutom fotbollen.
Undrar förresten om det inte var idag som det var stor-derby Chelsea mot just Tottenham. Får kolla den matchen också för att hålla mig uppdaterad.
Värmer upp med lotto-dragningen......
 
Bild "stulen" från internet.........men snart så.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0