Skafferiet......

.....fick sig en översyn och mindre omdisponering, efter färdigäten frukost. 
Fåglarna kunde dra fördel av min "renovering" och har nu fått i sig högen med hushållsrån.
Känns inte så där särskilt inspirerande att tänka på återgång i arbetet redan imorron. Men det är ju måndag då och start på en ny arbetsvecka, med mera "skäll".
Nej jag tar inte ut "sorgerna i förskott", utan förbereder mig bara mentalt på verkligheten. En dag i taget......
Vädret är fortfarande mulet och temperaturen håller sig på fel sida nollan.
Det var några "galningar" som åkte skridskor mitt ute på sjön alldeles nyss. Isen ser jättefin och blank ut. Men håller den verkligen långt därute, frågar jag mig. Vi får hoppas att de vet vad de gör......
Mycket sport (fotboll & handboll) blev det igår, likadant idag antar jag. Zlatans lag ska nu försöka avancera i cupen och VM-finalen i handboll Frankrike-Norge får man väl titta till också.
Har annars bokat parkeringsplats vid flyget, i slutet av mars. Då drar jag och en f.d. postkollega på en dryg veckas sol och värme, om det inte får för sig att snöa därnere igen..... 
Men om två månader ska väl iallafall Spanien ha blivit av med vintern.
Gårdagens middag fungerade bra även idag, men då med potatisgratäng som omväxling. Även matlåda imorron är klar, till mig.
Norge hade som väntat ingen chans mot Frankrike, men de stretade emot bra i första halvlek iallafall.
Manchester United hade inga problem att gå vidare i cupen, men Zlatan såg jag inte till på plan. Däremot hade Schweinsteiger "plockats fram ur garderoben" och då kändes det inte alls svårt att välja handbollen istället.
Lite mer stickning och teve under kvällen, sen sova en stund innan arbetsveckan börjar igen.......
......medan det i USA är full aktivitet......i dårhuset.
 
Här en av tre skridskodårar, som fastnade på bild.
 
"Städhjälp" med skafferiet........ fler hjälpredor väntar på verandräcket, i bakgrunden.
 
Söndagens middag.......
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0