Dagen blir mycket längre......

.....om man lyckas ta sig ur sängen i rimlig tid. Visserligen kommer denna lediga söndag att snabbt vara avslutad ändå, men innan dess kanske man hinner göra lite mer än som var fallet igår.
Färdigäten frukost ute på verandan i strålande sol redan runt tio och sen lite rensningsjobb här och var, samt några justeringar på vår nybyggda "mur" och klockan är bara elva-kaffe-time.
Vi har haft besök av herr & fru And, samt fru And II (som är lite av "husand" numera). Igår låg hon och sov på gräsmattan medans vi grillade ute på altanen och idag tultar hon omkring och vill inte ge sig av.
Vi har då och då en "debatt" om tillträde till altanen, men hon är aningen svårövertygad om min åsikt i saken.
Jag har iallafall "sprungit" in och ut i förrådet, sorterat en del och varit vid återvinningen med lite.
Det mesta av "mina" grejer är genomgånget, iallafall tills det blir fritt fram till hyllan. Glashuset får återigen hysa prylar "på genomresa", men inte så mycket som förut.
Finns en del leksaker att titta igenom för barnbarnen och några saker att erbjuda deras föräldrar. Om intresse saknas, kommer dessa att få göra sällskap med den tvättkorgen som är full av grejer färdigpackade, för färd till loppis.
Inga lagade mat idag och hon lyckades mot slutet av pannkaksgräddningen få prata med Sector Alarm och blev där önskad en fortsatt bra dag........
Maken matar kompostkvarnen med avfall från häckklippningen och vi har druckit eftermiddagskaffe (tillsammans med husanden) på verandan.
Som tack för bullbiten, lämnade hon ett visitkort mitt på verandan. Nu ligger hon och slöar utanför altanen igen.
Sonen är anmodad att titta hit för att se om han har "nån skit liggande" i nämnda förråd, som han värderar och vill ta hand om. Nu ska det bli ordning även där och diciplin på att ställa tillbaka grejer på sin plats efter användning.
Det är inte jag som har svårast med det........ 
Ledbruten och mör, så kan man nog beskriva denna tant efter förrådsröjandet, då har jag inte härjat speciellt mycket ändå. 
 
Det kom några kajor på genomresa igår, rastade i grannens björk......
 
....men blev skraja för min borste, som jag viftade med lite.
 
Gårkvällens grillmeny.....
 
.....hotad av väderleken, (längst ner till höger i bild vår "husand" som vilar).
 
Little bit of both.........om man tittar bortöver grannens tak.
 
En ensam fiskare i kvällningen......
 
....medan solen leker kurragömma innan nedgång.
 
Husanden ställer den eviga frågan:  Finns det bröd nu då....?
 
Javisst behövs det....men var börjar man?
 
Retro kaffebryggare till salu............
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0