Första dagen.....

.....på veckan det vill säga måndag, är det som alltid "telefonterror". Idag var inget undantag, men då går å andra sidan förmiddagen väldigt fort mot en hägrande lunchtimma.
Kanske inte en hel timmas frihet från arbete, men dock utan telefonsamtal som avbrott mitt i all registrering.
Ska ta en snabbis till centrum, för några kvicka inköp, sen blir det lite mat och därefter ett fåtal timmars arbete kvar.
Maken bör ha hunnit iväg på sin turné en bit norröver, för att titta på gamla idrottsplatser. Hoppas han har lagom kul. Vissa får ju slita medan andra roar sig, menar jag.
Skönt att komma hem och relaxa. Kompisen kom förbi en kortis innan hon skulle fortsätta till barnbarn i Göteborg och samtidigt kom stug-gästen förbi efter jobbet, med nyckeln. Nu var det hem som gällde för hennes del .....en vecka går fort. Hon bor i de trakter som maken skulle passera under sin resa idag.
Inga kokade lite makaroner, samtidigt som jag körde en maskin tvätt. Matlåda klar inför morgondagen alltså.
Nu ensam hemma och det har jag inga problem med....tvärtom snarare.
Nu lite teve, sen leta rätt på sängen........
 
Lite tilltugg till mig och gästerna, vid kvällskaffet i mitt soliga kök........
 
......och om det är dåligt utbud på teven, kan jag ju titta ut genom fönstret istället.  
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0