Frukost-sällskap......

......har jag lite då och då i buskarna utanför fönstret. Idag tror jag att det var en lövsångare på besök en kort stund, innan han flög vidare. Annars är det mestadels blåmesar eller talgoxar, som är "på genomresa".
En och annan gång kommer en strandskata eller två förbi och naturligtvis alla dessa kajor och måsar...... även sädesärlor trippar runt ute på gräsmattan dagligen.
Annars just idag skiner solen och det verkar vara en lättare bris som rör lite på flaggan, därutanför på stången.
Undrar om jag hinner hem idag, innan solen fått för sig att dra vidare?
För övrigt är jag nerringd.......... för tredje dagen i rad nu och ingen "ljusning" verkar det bli vid horisonten.
Och nej det är inte lätt att ta sig an och hitta alla vägar med hus "ute i bögda" om man inte fått åka med och öva tillräckligt. Men ibland inträffar sådant man inte rår över som ställer till det, hur mycket man än planerat.
Men vi hänger i, både jag vid telefonen och grabbarna/tjejen i bilarna och gör det bästa av situationen.  
Nu dagens slutsträcka, sen tar jag raka vägen hem.......
Sååååååå trött på folk......får skaffa mig en "muckar-kam" och dra en tagg för varje dag, som "mental yoga". Tre veckor är en väldigt lång tid känns det som just nu....... 
När jag anlände hem, tog vi beslut på att åka ner med lite grejer att skänka till Lions bord på Fagersannaloppisen, som under sommaren är kvällsöppet onsdagar också.
Två cyklar, ett cykelställ och en tvättkorg med prydnadsprylar. Sen passade vi på att ta en fika (efter att jag träffat flera bekanta och tjatat en lång stund).
Nu blir det Lotto-dragning........ingen vinst.
 
Hej....gomorron!
 
Tittar förbi lite senare i eftermiddag också.......so long!
 
Fika på Fagersannas loppis till kvällsmat, vi delade en räkmacka och tog bulle till efterrätt....lagom mycket.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0