Har det lugnat ner sig.......

.......är frågan man knappt vågar ställa sig?
Men hittills idag, (måndag) har det inte varit samma telefonterror som de senaste tre veckoinledningarna. Det kanske bara är en förskjutning till senare in i veckan, svaret på detta får vi framledes.
Får vara hur det vill med den saken, men just nu är det i alla fall hanterbart och man ska ju leva i nuet.......
Hyfsat mycket att göra är det oavsett, så tiden går fort och lunchen är redan här,så nu får jag äta helgens rester.
Dock var två av våra bilar sena ut idag. Den ena reparation av läckage och den andra punka. Något frustrerade arbetskamrater att behöva börja veckan med väntan på bil.
Maken skulle åka i förväg in till sta'n och reka trädgårdsbord, så slår vi bara till sen när jag kommer in. Hoppas bara att man kan lita på utbudet de "skryter med" i reklamen som kom i helgen. Har hänt ett otal gånger förut att man spetsat in sig på något i ett reklamblad, som sen inte finns på plats.
Vädret är inte heller så "förföriskt" att man sitter härinne och suktar efter att få vistas utomhus. Visserligen uppehållsväder, men mulet.
Now back to work for a while.......
Det visade sig att den affär som inte hade blad med massa erbjudande i bild, hade halva priset och precis det vi var ute efter. Så nu är vi med två bord till verandan.....
Dessutom är passen hämtade och det är för min del ingen vacker historia, makens var bättre....
Sen har jag fått akut ännu mera ont i knäna, det ena värre än det andra.Så nu är det gränsfall att över huvud taget förflytta sig, jag får se vart detta tar vägen.
Det är roligt nästan jämt.....
 
Det växer ogräs överallt....till och med i asktunnan full av fimpar och småsten utanför jobbet.
 
Två platta paket, från COOP denna gång, väntar på montering.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0