Högsäsong........

.....för både det ena och det andra är det. Semester, sophämtning (och mängd), samt en aldrig sinande ström av telefonsamtal.
Förmiddagen bara försvann och först nu på lunchen har jag hunnit ögna igenom lokaltidningen.
Inget av nå't speciellt intresse hittade jag däri, men nu kan jag bocka av den dagsuppgiften.
Och vet Ni vad......jag hittade ännu mer latrinkunder i registret, i den kommun som jag nu trodde var upprättad efter flera dagars pill. Bara att ta nya tag alltså på den fronten.......
Imorron ska jag till tandhygienisten på koll enligt mitt friskvårdsavtal, inte glömma det nu.......
Men innan dess en ledig kväll och före det en inventering av second hands utbud.
Maken har dragit till Småland vid det här laget och jag ska ha "mys-tisdag" framför teven (kan bli ett glas vitt....).
Handla förnödenheter skjuter vi på tills imorgon.
Gick åt en extra halvtimma innan jag kom ifrån jobbet (noga adderad och uppskriven), men hittade en fin såsskål på second hand i sånt porslin jag en gång hade assietter. Den fick följa med hem, sen tre vita kaffemuggar att ställa på jobbet. Får alltid köra bara halv maskin disk, för porslinet tar slut innan den hinner bli full.
Inga hittade en massa rester i kylen och komponerade en tortilla (typ) för morgondagens matlåda, samt "svängde ihop" en varm macka åt mig till kvällsmat.
Tvättmaskinen var lite sugen på att jobba, så varför inte tänkte jag och laddade.......
Nu kaffe och fåtölj.
 
Solen gick ner igår också.........
 
Ingas "stolleprov", den högra gick att äta. Den vänstra vet vi imorron om den funkar.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0