Inte för jag hade lust........

.....att städa huset, men det behövdes, så bara att ta tag i efter frukost på verandan i solskenet.
Maken smet och målade lite varstans utomhus istället.
Köksmattorna fick åka karusell i tvättmaskinen. Då ville även de i badrummet ta en sväng, men fick snällt vänta tills det blev ledigt.
Efter dammsugning och golvtorkning, behövde både Inga och jag ta en dusch innan vi drog till Mölltorp, för att försöka hitta bra krukor till kryddorna i "muren". De är lite för små de vi har nu.
Fanns inte, men de skulle försöka beställa hem till nästa vecka. 
Mestadels frukt och grönt inhandlades därefter hos mataffären, innan jag tog mig hem igen, för att preparera allt till den tänkta grillmiddagen. Det tog en stund....... innan grillmästaren kunde briljera med finishen därute på verandan.
Vi åkte ingenstans igår och åt, för det tog så illa lång tid att få upp lite målade brädor på skjulet, att jag fick gå ut och förklara att jag nästan svalt ihjäl av att vänta.
Hade med mig Bell Peppers meny samtidigt och vi beslutade oss för pizzakväll till EM-fotbollen, istället.
Det gick på en kvart att få käket, lagat och klart samt naturligtvis gott därtill.
Dagens middag tog däremot rejält mycket längre att få färdig, men även detta blev gott därute i skuggan på verandan med diverse sjö-aktiviteter som underhållning.
Nu arbetar diskmaskinen och kusin tvättmaskin är nog återigen färdig med sin uppgift, så jag får väl skicka Inga på uppdrag, innan vi tar glass och jordgubbar......... på verandan igen.
 
Denna meny blev det igår: Ciao, Ciao till vänster och Salami till höger.....
 
Sen gick solen ner och fredagen var till ända.....
 
Frukost med sjöutsikt.....
 
Köksmattor på tork och bryggfarkost på sjön....med soltak numera.
 
Mycket att preparera, nu bara köttet på spetten och rostning av potatisklyftorna i ugn. Sen tar grillmästaren över.
 
Maken försökte hänga tillbaka ampeln.......gick sådär, Inga fick rätta till sen.
 
Sätt igång och ät......
 
Middags-underhållning på sjön: Vattenskidåkning idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0