Ja alltid händer det något......

.....fastän det är fredag och sista arbetsdagen för veckan (För vissa sista arbetsdagen innan semestern....)
Ytterligare sjukdomsfall på extrahjälpare till en av bilarna, vilket medförde att all fortsatt utkörning/byte av tunnor återigen fick läggas på is.
Tur att min nya assistent-kollega hann en hel del igår, men idag var det bara att "sadla om" för honom och åka assistent i sopbil igen.
Den kollega som har foten i paket tittade in med hjälp av assistent/sambo och lämnade sjukskrivningsintyg, samt pratade en stund. Döm om min förvåning då telefonen hade den goda smaken att vara tyst i hela tjugo minuter, just då.
Som extra krydda såhär inför helgen, "testade" grannarna i vår kontorsfastighet om brandlarmet funkade.......det gjorde det. Jag fick ringa fastighetsskötaren för at få tyst på eländet, men nån eld fanns inte sa han. "De hade hållit på med något" i andra ändan av huset som letat sig fel vägar till brandlarmet, hade de sagt till honom.
Var nere på torghandeln en sväng och hittade några blommor att stoppa ner i både den nya mjölk-kannan och en annan stor kruka som gapat tom länge. Vi får se hur det blir när det är planterat.
Nu är det veckofinal på alla arbetsuppgifter och jag har nästan ingenting liggande inför nästa vecka, som kommer att lldeles för fort........
Men nuuuuuuuuuuuuuuuu är det fredag eftermiddag och veckans höjdpunkt, när jag "fimpar" datorn och får åka hem.
Beställde lite "mysmat" på "Bell Pepper" och ett stort glas vitt fanns att krama ur den redan öppnade vinflaskan.
Till maken blev det en sexpack öl från "Handlar'n" med klen "pocent", men kall att dricka. 
Nu landar jag för kungligt firande i fåtöljen, inte är jag väl nyfiken eller rojalist, men ändå...........
 
Testade lite, blir nog bäst med den gula, gör jag klart imorron....
 
Mätta och belåtna är vi........ finns ändå lite kvar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0