Mitt i veckan.......

.......alltid något, en milstolpe för att det "bara" är två dagar kvar av denna vecka att jobba.
Den mentala muckarkammen har återigen blivit av med en tand....
Det har hittills varit hyfsad nivå på knäproblemet och ganska telefon-lugnt. Men missförstå mig nu inte för tyst är den aldrig, bara några mindre anhopningar har det varit än så länge idag.
Sov faktiskt riktigt gott i natt, så kände mig nästan utvilad då mobilen ringde uppgång (men bara nästan).
Maken hade för avsikt att besöka Återvinningscentralen med ett antal föremål som tjänat ut sitt syfte hos oss och därtill är mer eller mindre trasiga.
Själv ska jag ta mig till centrum nu på lunch och införskaffa något gott till kaffet ikväll, då kompisen ska titta förbi för lite tjat. Vi får se vad som finns att tillgå, nu när Bagar'n har semesterstängt.
Vaniljbullar fanns att köpa och efter de sista timmarna vid telefon och dator, har jag nu återkommit hem.
Kaffet var laddat, skräpet borta och kompisen dök strax upp. Det blev fika på verandan vid nya bordet tillsammans med maken, så länge han orkade lyssna på "tanterna".
Utsikt hade vi en stund över mina kollegor, som fortfarande slet nere i Strandstaden.
Nu ska jag strax kolla om det blev nå't på lotto, för vi tjatade på såpass länge att jag missade dragningen.
Sen kom det en kallelse till ortopeden  i augusti (fem dagar efter patientgarantin gått ut) med brev idag. Är det så illa att man måste ringa och tjata för att det ska hända någonting överhuvudtaget.......
Tror INTE det brevet kommit idag, om jag inte "spytt galla" igår till expeditionen. Jaj, ja,ja........
Nu får vi se om det händer nå't mer i höst.
 
Provar ett av fynden från second hand direkt igår kväll......
 
Intensiv solnedgång också igår.....
 
Morgonrusning i Tibro.....
 
Huvudinfartens blomsterdekorationer i Tibro.
 
Klart för fika med kompisen....
 
"Mopeddriven"  dressin dök plötsligt upp........
 
.....och nere i Strandstaden slet mina kollegor vidare......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0