Ohållbar situation.......

......har det börjat bli på knäfronten. Så efter att ha pillat i mig allt som går i smärtlindring, bestämde jag mig för att ringa och höra angående den tid jag väntar på. Patientgarantin är tre månader och där återstår ca tre veckor, men inte förrän i slutet av augusti/början september kunde de se att jag kunde få någon kallelse som tidigast.
Det var ju sommar.......... (lite syrligt frågade jag då om det var överhoppningsbar tid i garantin) sen frågades det om jag hade kryckor och ja det har jag. Men då det gäller båda knäna och att jag även har problem med armarna p.g.a. muskelreumatismen, undrade jag hur avlastning ens med kryckor var möjligt....
Fick inget svar direkt på det och jag förstår deras situation, men det hjälper inte mig. Än så länge kan jag ta mig till jobbet, men här är ingen avkoppling och relax heller, bara stillasittande på stol med telefonterror.
Börjar surna till riktigt ordentligt, på alla fronter nu.
Ja det går upp och ner, vi får se om en begynnande förbättring (med påfyllning av smärtstillande) består, eller om det bara "retar" lite..... 
Ska försöka ta mig in på second hand på hemvägen, vore trevligt med något fynd som muntrar upp....
Tjugo spänn gjorde jag av med, så inga stora kap idag, men alltid något. Dessutom träffade jag yngste kusinen så det blev en liten pratstund.
Väl hemma kom en av grannarna förbi då jag klev ur bilen och hon tyckte vi lyckats med kryddmuren.
Ja bara de inte vissnar för mig så.....
Frysen blev "rånad" på en portion köttfärssås och jag kokade spiralmakaroner till den för morgondagens låda.
Maken valde hellre tärnad bacon att kanske göra pannkaka av, också från frysen.
Nu skiner solen inbjudande därute, kanske ska gå ut på verandan och inviga de båda monterade borden då. 
 
Maken har "svävat" med nya klipparen över slänten och gjort en "installation" i eldningstunnan. Till vänster om den finns en stubbe och där har myrorna gjort sin "installation".....
 
Redo för"adoption" till nya hem......
 
Vi fick bullar.......
 
Därute väntar de nya borden på invigning.....
 
En smakportion av morgondagens lunch till kvällsmat och mer planering av inköp "with a view".....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0