Undrar.....

....vad chefen tyckte om att komma tillbaka till jobbet? Tror nog att han hellre hade stannat nån vecka till därnere i söder, men han har ju mer semester om bara två veckor så.......
Ja vi väljer alla lite olika hur och när, vi vill lägga vår semesterledighet.
Själv vill jag absolut inte ha juli-ledighet, precis då "alla andra" trängs överallt. Föredrar istället att förlänga sommaren (som det så vackert heter) då man far söderöver under vår och höst. Nu har jag ännu inget mer planerat, eller inbokat för detta året, utan väntar på knäutlåtande/operation först.
Vilken tur att det kom ett sms i förmiddags om att passet nu är klart i alla fall, så den biten finns om andan plötsligt faller på.
Ska alltså arbeta hela sommaren nu, minus någon enstaka dag om det fungerar framåt augusti. Men känns ganska ok, om man inte sneglar på pensionären där hemmavid, som kan "komma och gå som han behagar".....
"Men jag är inte bitter...." ensam hemma är inte så illa det heller.
Skulle i morse göra en snabbvisit hos Tibro Byggvaror innan jobbet då det stod att de öppnade  07.00. (både på nätet och ingångsdörren).
Men döm om min irritation då dörren fortfarande var låst och inte en kotte i närheten kl. 07.15. Ska åka den vägen igen efter jobbet och förutom mitt ärende, påtala ovanstående. Mycket frustrerande.......
Sen ska jag "varva ner" med ett second hand-besök innan hemfärd.
Inte ett endaste fynd blev det idag.........
 
Inga ä' later ida'..........matlådan snart klar.
 
Undrar om det blir några fikon?
 
Massor av druvor blir det iallafall....om dom bara mognar.
 
Och snart slår clematisens blommor ut..... 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0