Utflykt med loppis, fika och båtar......

......har vi varit på idag, maken och jag. Först sovmorgon och frukost, sen en tur till Undenäs, som hade sin sommarloppis för tionde året nu. Jag har varit en gång förut, kan mycket väl vara tio år sedan.....
Inga problem att hitta dit, för det var tjockt med folk och bilar överallt såfort vi svängt av in i Undenäs. Hittade dock en parkering och sen gick vi "systematiskt" runt alltihop. Både utanför på hela gatan och inne i Undenäsgården, fanns fynd att göra.
Bland annat hade en av systers assistenter passat på att delta med ett bord där, på sin semester. Vi bytte några ord och gick sedan vidare mot presumptiva fynd och naturligtvis visade det sig finnas en och annan pryl att ta med hem, samt en påse färskpotatis.
Dessutom provade vi en falafel-rulle innan vi fortsatte tillbaka till Forsvik. Där stannade vi vid slussen och fikade på caféet, i deras trädgård vid Göta kanal.
Några slussningar hann vi med att se, men åkte vidare innan passagerarbåten Juno passerade. Vi har redan förut sett Kindbomsgruppens religiösa sånger och välsignelse av de stora båtarna i kanalen.
Handlade lite i Mölltorp och sen hem för att steka rödspätta till middag. Nu är iallafall jag proppmätt och funderar som bäst på när det ska finnas plats för jordgubbar och grädde
Vädret är väl lite sådär, har regnat lite och är fortfarande mulet, så jag blev sittande vid teven och ser "Runaway Bride" igen. Det var längesen jag såg den senast.......
Får bli kvartsfinal i fotboll efter den, men oj då den matchen är ju redan igång upptäckte jag i reklam-paus. Så då vart det fotboll istället då.......... Heja Sverige! men det var ju inte bra med "en i baken".......
 
Fin rondell-dekoration i Mölltorp.
 
Loppis i Undenäs......
 
Falafel-rulle under tillverkning.......
 
Undenäs kyrka är stoooor......
 
Forsviks-fika vid kanalen.......
 
......med utsikt över slussande båtar.
 
Ställplatsen för husbilar och en bänk med uppmaning att sätta sig skrivet på....
 
"Fullsatt" vid nästa slussning, där vissa av båtarna var mindre förberedda för vad som skulle göras.....
 
Några fynd, varav det ena är hemligt.....
 
"Dinner is served"....med nyinköpt potatis.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0