"Annandag" midsommar.......

....startade med en rejäl sovmorgon. Man blir trött av att köra bil tydligen och jag körde både dit och hem igår och då gick det att sova ända till tio.
Nu har vi ätit frukost, maken håller på med ett Fagersanna IF-projekt på datorn och skulle fixa i trädgården ....sen. Jag har fixat lite där nu istället, mellan regnskurarna. Det kommer en skur och sen skiner solen en stund igen och så håller det på. Man behöver ju inte vattna växtligheten allafall.....
Ska göra klart i gäststugan innan veckogästen kommer imorgon och åka ner med en del skräp ttill återvinningen.
Sen får Inga fixa middag, fläskkotletter och fritt val över hur de ska serveras, bara jag får ordentligt med grönsaker till.
"Varanna-vädret" fortsätter, alldeles nyss regn men nu sol igen.
Vi travar både ut och in på grund av detta och hinner fixa lite i trädgården innan nästa "paus" kommer.
Här följer en kavalkad i bilder från igår som avslutning:
 
Jag har fått en ny bilstol och en doppresent av morbror.......
 
....och jag vill busa ett tag innan jag sätter mig i min bilstol.
 
Då ska vi fika.......
 
Sen ville storebror stanna vid ett "Pokemon-stopp", då tog jag bild på ett kulturminnesmärke istället. (Ängelsberg)
 
Vid nästa Pokemon-stopp, fanns det också fina hus att fota (Sockenstugan, Västervåla).....
 
.......och fina blommor.
 
Sen blev det bordtennis-turnering (mini) på matbordet i storstugan.
 
Morfar och grabbarna drog till Skulpturparken i Ängelsberg. Här vilar de på filosofiska bänken.(foto:Ingemar)
 
Sen fick vi grillat innan vi åkte hem.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0