Då tar vi oss an.........

....nästa arbetsdag i veckan, tisdag. Med en viss undran och ensam på kontoret startade dagen, men hittills har det faktiskt varit "normalt".
Vet inte varför alla ska ringa på måndagar och speciellt då jag avslutat en ledighet. Det är precis som om allmänheten medvetet gaddar ihop sig mot "lilla mig". Nej, det är säkert inget personligt, känns bara så när det "stormar" som mest och kunderna har laddat under helgen......
Förmiddagen har i alla fall förflutit ganska lugnt och det känns som jag är på banan igen. Visst det finns att göra, men i en jämn ström i hanterbar ordning.
Ska bli spännande att se hur långt de hunnit med arbetet hemmavid framme i eftermiddag. Men först en avstickare till second hand, för det var ett tag sen sist.
Dessutom får jag som en extra bonus åka till posten och hämta aviserat brev, visade det sig då jag vittjade jobbets postlåda.
Därefter dags att baka "symötesfikat", en toscatårta är det tänkt. Resten av "utfodringen" fixar jag imorron efter att ha varit och förkortat frisyren. Den växer som ogräs.......
Toscatårtan halvvägs klar, vi får se hur det går.........eventuell bild senare om lyckad.
Uppdatering på stenläggningen kommer nedan och se idag blev det en del fynd på second hand. Dessutom sprang jag på en i Fagersannasymötet (inte det som kommer på visit imorgon dock).
Vill till att hålla ordning på vem som hör till vad.........
 
 
 Slamsugning på Fågelviksleden som underhållning idag......
 
Får tillfälligt parkera hos grannen. De har en fin rhododendron-buske......
 
Såhär ser det ut idag......
 
....nästan klara med underarbetet.
 
Mina fynd idag: Line whiskey-glas 5 st för 40 kronor, en kaffeburk till gäststugan (och en korg ej bild).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0