Dop i Ängelsberg.........

.....stod på agendan idag och vi startade hemifrån runt nio på morgonen. Vi hann inte längre än till Marhult, förrän maken skrek till i bilen och saknade sina "öron". Jag körde och fick vända med detsamma för att hämta dessa hjälpmedel. Dock tycker jag sen en tid tillbaka (trots ny utrustning) att det inte spelar någon roll, med eller utan......
Jag får alltid upprepa vad jag sa minst en gång till.
Ok vi gjorde ett nytt försök att ta oss vidare och det var inget mer vi kom på som skulle med. I höjd med Granvik blev vi passerade av en sportbil, som hade bråttom. Det var sonen såg jag på reg.-skylten. "Vad ska han göra?" undrade maken..... på dop kanske sa jag då.
Vilket visade sig stämma, för han var vidtalad som fadder till Ib Rolf Helmer, som var dagens huvudperson.
Vi åkte först till "Englaro" där vi bokat rum för två nätter och lämnade av väskorna, sen direkt till kyrkan.
Ib tog en tupplur, ända fram tills prästen skulle hälla vatten på huvudet med morbror Oskars assistans.
Sen skulle det välsignas och pratas till den nydöpte gossen, vilken tittade väldigt uppmärksamt på prästen och lyssnade noga, hela tiden.
Därefter blev det kaffe, tårta, kakor och bullar i storstugan i sommarstugan, till alla deltagare. Här fanns både storstadsbor och grannar från landet, samt många barn.
Korv med bröd serverades också så småningom, men då alla andra åkt hem beslutade vi oss också för att dra oss tillbaka och återkomma en stund imorron.
Vi fick tips om att det fanns bra mat på värdshuset i Norberg, av vår värd på B&B och drog dit. Det stämde och vi hann precis äta upp innan de stängde.
Nu ligger vi i sängen i det stora gröna rummet och fixar med varsin dator. Ska snart kolla på teve "Barnmorskorna i East End". Frukosten är beställd till 9.00 imorgon och vi är de enda gästerna inatt, kanske även imorgon natt?
 
Då var vi framme vid kyrkan.......
 
Det ska handla om mig idag.......
 
.....jag sover lite till hos pappa, så de hinner göra klart.
 
Så ja, nu är jag med på noterna.....
 
Vilar lite hos morfar......
 
....innan vi åker hem och äter tårta.
 
Ska bara flytta på min stol lite......
 
Dom stora grabbarna har kul prylar........
 
....men jag har ett helt bord fullt av paket att öppna.
 
Storasyster hjälpte till att öppn dom, sen fick hon ett eget paket också.......
 
Sen fanns det mera paket till allihopa.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0