Födelsedagsbarn och brev.

Ja som sagt så är det många som "valt" att fylla år precis den 20 juni i min bekantskapskrets.
En av dom bor inte så särskilt långt från mig och då jag känner mig nästan helt återställd från förkylning, så passade jag på att åka en snabbsväng med ett litet paket.
Hon hade fått order av nära ock kära att vara hemma klockan 17.30, så jag hann precis fira av henne med ett litet paket och hälsa på representanterna från klanen, innan jag återvände hem.
Inga var väl lite motvillig till att tjänstgöra vid spisen en gång till idag, men gick att övertala.
På hemvägen stannade jag och vittjade postlådan och där fanns ett brev från stenläggar-firman. Nej ingen faktura i det utan en Triss-lott som tack.
Vem vet, plötsligt kanske det händer att pengarna rullar in till hela fakturan........ trettio spänn som bidrag till den något större räkningen blev det.
Men nu är både jag och Inga trötta, så då blir det endast fåtöljhäng resten av kvällen. 
Med facit i hand kan man vara väldigt trött, men ändå inte lyckas sova. Endast ynka två timmar av natten ägnade jag mig åt sömn. Definitivt inte frivilligt, men så blev det och då är man alltså både seg och hes på jobbet som följd.
Sen var det väl inte rent på skrivbordet direkt heller, utan mycket att hantera.
Kanske tur det, så jag håller mig vaken hela dagen.
Tills jag ska hämta alla räkmackor i eftermiddag, så de har till frukost imorron bitti. För då slutar ytterligare en av de gamla chaufförerna (den yngste), som har fått nytt jobb, att prova på nya stora fordon och övergå till andra arbetsuppgifter.
Äntligen hemma, nu bara lite i magen, sen får vi se om jag somnar i fåtöljen såååååååå trött.........
 
Hon blev själaglad för presenten från klanen......
 
Här innan öppnandet, med jordgubbstårtan i högsta hugg.......
 
Ingas "övertid" igår kväll.....
 
"Bidraget"....men den ger ju en chans till!
 
....och solen gick ner även igår.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0